2009. december 15., kedd

Hiteles CIB jelentés


Több évnyi jelentésírás után idén a CIB úgy döntött, eljött az ideje fenntarthatósági jelentésük külső fél általi hitelesítésére.
Jelentésértékelési rendszerünk ezüst fokozatát választották, azaz a GRI megfelelés ellenőrzését, az adatok és információk hitelességnek biztosítását és szakértői fejlesztési javaslatokat.



A munka úgy indult, mint minden más hasonló. Átolvastam a jelentést, ellenőriztem a GRI indikátorokat, sorra vettem a jelentéstételi alapelveket, megszerveztük az interjúkat. Mégis, ahogy haladtunk folyamatosan értek a jobbnál jobb benyomások. Módosítási, kiegészítési javaslataimat nem fogadták el szó nélkül, láttam, hogy meg akarják érteni, miért jobb úgy. A GRI megfelelés biztosítása érdekében még a legkukacoskodóbb kéréseimnek is eleget tettek. Az interjúk során mélyen betekinthettem az adatgyűjtési folyamatokba, az adatok felvitelétől kezdve a feldolgozásig és a riportokig. És el kell mondjam, hogy az elmúlt pár évben ezen a téren nagyon sokat fejlődtek. Pár éve pl. a környezetvédelmi adatok csak becsléseken alapultak, mára részletes, elszámolásokon alapuló adatbázist építettek ki.


A további fejlődéshez egy fontos lépcsőt kell még megtenniük. Érintettjeiket szervezett formában kell bevonni már a jelentés összeállításának fázisában, hogy valóban azokról a témákról számoljanak be, ami az olvasók számára lényeges.

A jelentés és a hitelesítő nyilatkozat elérhető a CIB honlapján.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése